תעשיית המוזיקה

משרדנו עוסק גם ביחסים המורכבים בין מוזיקאים לנגנים, הגדרות משפטיות ועסקיות של להקה וזכויותיהם של חברי הלהקה, יחסים בין הפקה, עיבוד ויצירה, עריכת הסכמים להלחנה או כתיבת מלים לשירים לתכניות טלוויזיה, הצגות, פרסומות וכדומה.

תחום המוזיקה הוא עשיר ומורכב. זכויותיהם של כל המעורבים ביצירה זו כרוכות, ארוגות ביצירה שלמה ויש להיטיב להבחין בין השימושים המותרים, התמורה שניתנת בעבורם, הזכויות ומשמעותן הכלכליות.

  •         כתבת שיר או לחן ומישהו אחר השתמש בהם. מהן זכויותיך?
  •         הלהקה התפרקה, מה עושים עם היצירות, מה עושים עם שם הלהקה? איך נפרדים?
  •         הלהקה הודיעה לך שאתה כבר לא חלק ממנה, הוצאת, הודחת מהלהקה – מהן זכויותיך?
  •         כתבת שיר עם מישהו, מהן הזכויות של כל אחד מכם? ומה אתם יכולים לעשות איתן ביחד או לחוד?
  •         אילו תמלוגים אתה יכול לקבל עבור שימושים בשיר שלך וממי?

ועוד שאלות בעניין זכויות יוצרים במוזיקה:

איפה רושמים זכויות ומה הן מקנות?
למוסיקאים יש גופים רבים שמטפלים בגביית תמלוגים בעבור כל השמעה של שיר ברדיו או במקומות ציבוריים:

המלחין וכותב המילים –  יירשמו באקו"ם.
המבצע – הוא הסולן – יירשם באשכולות .
מי שמנגן – יירשם בעיל"ם.
ומי שהפיק את התקליט – יירשם בפדרציה לתקליטים או בפי"ל.

העלויות של ההרשמה משתנות מגוף לגוף. הפדרציה למשל, גובה 2,000$ באופן חד פעמי בעבור הרשמת המפיק והעברת התמלוגים אליו.
למעשה, כל מי שעושה שימושים בביצועים והקלטות בפומבי, חייב לשלם לכל הגופים הנ"ל, אבל התמלוגים שהיוצרים מקבלים אינם אחידים והם תלויים בהסכמים שבין הגופים הנ"ל לבין מי שמשמיע את השירים  בפומבי.
יצרת יצירה מוסיקלית, הפקת סינגל או תקליט, ועשו בהם שימושים שונים אך אתה לא ראית מזה כל תמורה ? תוכל ליצור איתי קשר על מנת למקסם את רווחיך.

רישום בלייבלים עלול לעתים לפגוע בגביית התמלוגים בארץ או בחו"ל, וכדאי להתייעץ ולעשות חשיבה אסטרטגית, אילו זכויות להעניק ללייבל, ואילו זכויות להשאיר בידי היוצר.